افزونه Google Structure Data جزو افزونه های محبوب گوگل برای سئو سایت های جوملاست. این افزونه ظاهر لینک های سایت شما را در نتایج جستجوی گوگل بهبود می بخشد و ظاهر قدرتمند تری به آن می دهد و باعث جلب توجه کاربر می شود.
در این مقاله نحوه کار با این افزونه را یاد خواهید گرفت.
ابتدا از منوی اصلی قسمت مدیریت از طریق منوی کامپوننت ها ، Google Structured data و سپس Item را انتخاب کنید :
و وارد قسمت مدیریت آیتم ها شوید. در این قسمت می توانید هم آیتم هایی را ایجاد و هم ویرایش کنید.
با کلیک روی آیکون سبز رنگ جدید می توانید آیتم هایی را از کامپونت های مورد نظرتان که با افزونه هماهنگ شده انتخاب کنید.
وقتی روی دکمه Select کلیک کنید یک پنجره بالنی باز می شود که حاوی آیتم ها یا مطالب مرتبط با کامپوننت هایی است که در وب سایت شما نصب شده ، مانند کامپوننت های K2 یا Virtumart و سایر افزونه های دیگر که توسط افزونه Google Structure Data پشتیبانی می شود. توجه داشته باشید چنانچه این کامپوننت ها نصب نباشند در لیست نیز ظاهر نمی شوند. با انتخاب کامپوننت مورد نظرتان می تواید آیتم های مربوط به آن کامپوننت را ببینید.
من قصد دارم یکی از مقالات خود جوملا را بهینه سازی کنم . نوع محتوا را Article انتخاب می کنم.
محتوای نوع Article شامل مجموعه ای از فیلد هاست که می توانید به دلخواه پر کنید. یکی یکی آنها را بررسی می کنیم.
نام | توضیحات |
Headline |
سرتیتر مقاله. سرتیتر مقاله نباید بیشتر از 110 کاراکتر باشد. اگر خالی بگذارید سرتیتر پیشفرض مقاله به جای آن درج می شود. |
Description |
توصیف کوتاه درباره مقاله. اگر خالی رها شود از متن مقاله به جای این قسمت استفاده می شود. |
Image |
گزینه image شامل 3 گزینه است:
|
Rating |
گزینه Rating شامل سه گزینه می باشد:
|